زن در اسلام
ای زنان مسلمان برخیزید! آیا شما در
محیطی زندگی میکنید که تهی از محبت است و تحت فشار هستید؟ آیا میخواهید از محیط
سربسته مذهب و از قفس اجتماعی که در آن بسر میبرید آزاد شوید؟ جائیکه شرم، و شرافت جنسی از هر سو شما را محاصره
کرده است، و در اسارت جسم و روح قرار داده است. بیرون بیآیید؟ آیا فکر میکنید که
زندگی شما پراز ترس و لرز است؟ که در خود می اندیشید که من زن چندان خوبی نیستم که
به فردوس براین وارد شوم؟ وآیا سرنوشت من آتش دوزخ خواهد بود؟
در انجیل شریف عیسای مسیح میفرماید:"شما راستی را خواهید شناخت، و
راستی شما را آزاد خواهد کرد". مردم به عیسای مسیح پاسخ دادند: "ما
فرزندان ابراهیم هستیم وهرگز بنده کسی نبوده ایم، تو چه میگوئی "شما آزاد
خواهید شد؟" انجیل یوحنا باب 8 : 31 – 32
ای زنان مسلمان، آیا احساس میکنید که در یک دنیای تاریکی گرفتار شده اید که
راه گریزی وجود ندارد؟ که فشار و ستم و افسردگی همانند کفنی شما را درهم پیچیده
است.عیسای مسیح مفرماید:
"من روشنایی جهانم، هرکه از من پیروی کند، در تاریکی
سرگردان نخواهد شد، بلکه از روشنایی هستی برخوردار خواهد شد." یوحنا 8 : 12
عیسای مسیح خواستار این است که شما خشم و تلخی را کنار بگذارید و آنها را رد کنید،
عیسا ی مسیح میخواهد، کینه را از زندگی و قلب شما بیرون آورد و به جای آن محبت
جاودانی خود را با دلسوزی فراوان جایگزین همه بدیها کند.
بازعیسای مسیح میفرماید: متا 11 : 28 - 30« بیائید نزد من، ای تمامی
زحمتکشان و گرانباران، من بشما آسایش
خواهم بخشید. یوغ مرا بردوش خود گیرید و از من تعلیم یابید، زیرا من ملایم و
افتاده دل هستم، و در جانهای خویش آسایش خواهید یافت. زیرا یوغ من راحت و بار من
سبک است.»
شما ممکن است که این سئوال را از
خود بکنید. «چرا من باید بدانم و آگاه شوم که پیروان عیسای مسیح ایمان دارند
که انسان باید دارای یک زندگی پاک و عادلانه ای را در این دنیا خاکی داشته باشد؟
زیرا حضرت محمد همان تعلیم را داده است. در قران سوره یونس10 : آیه 94 میگوید: « پس هرگاه شک و تردیدی از آنچه بتو
فرستادیم در دل داری از پیشینیان خود علمای اهل کتاب پرسش نما.»
حضرت محمد تعلیم داده است که الله قبلا در تورات و انجیل خود را مکشوف نموده
است. قران سوره مائده سوره 5 آیه 43 « ما
تورات را که در آن هدایت و روشنائی است فرستادیم تا پیغمبرانیکه تسلیم امر خدا
هستند بدان حکم کنند بر یهودیان و خدا شناسان
وعلمایی که حافظ و نگهبان کتاب خدا هستند
و بر آن گواهی میباشند. 45 و از پی آن رسولان و بطریقه ایشان عیسا پسر مریم را
فرستادیم که تصدیق بدرستی توراتی که در دست او بود و انجیل را نیز براو فرستادیم
که در آن هدایت و روشنی است و تصدیق بدرستی تورات و رهنمائی خلق و اندرز
پرهیزکاران»
پس قران در باره عیسای ناصری چه میگوید، که مسیحیان ادعا مینمایند که او مسیح
(تدهین شده) و برگزیده خدا است؟
عیسا و عجیب بودن تولد او
در قران سوره مریم 19 : 20 -21 مریم گفت: «ایعجب" از کجا مرا پسری تواند
بود در صورتیکه دست بشری بمن نرسیده و من
کار ناشایستی نکرده ام (20) رسول حق از
زبان بی زبانی خدا
گفت این کار البته خواهد شد و بسیار برمن
آسان است و ما این پسر را آیت و رحمت خود برای خلق میگردانیم و اراده الهی
براین کار رفته است.»
عیسا همان مسیح «مسح» «تدهین شده»
قران سوره 3 ال عمران آیه 45 «چون
فرشتگان مریم را گفتند که خدا ترا بکلمه
که نامش مسیح است.عیسا پسر مریم بشارت میدهد که او در دنیا و آخرت
آبرومند و از مغربان درگاه خداست.»
عیسا یک زندگانی بدون گناه داشت. (زندگی پاک و بی الایش از
دید خداوندی)
برطبق بیان قران (فرشته در پاسخ به مریم گفت:سوره مریم 19 آیه 19 «من فرستاده
خدای توام
آمده ام تا بامر او ترا فرزندی بخشم بسیار پاکیزه و پاک سیرت.»
این آیه آنچه را که انجیل شریف در باره عیسا گفته است تائید مینماید، و
خودعیسا در انجیل یوحنا باب 8 : 40 میفرماید:
«کدام یک از شما می تواند مرا به گناهی محکوم کند؟ پس اگر حقیقت را
بشما میگویم، چرا سخنم را پذیرا نمیشوید؟» و همچنین در انجیل شریف ما می
خوانیم که « زیرا کاهن اعظم ما چنین نیست که نتواند با ضعفهای ما همدردی نماید،
بلکه کسی است که ازهر جهت همچون خود ما وسوسه شده است، بدون اینکه گناهی کند.16 پس
آزادانه به درگاه فیض نزدیک شویم تا رحمت بیابیم و بخششی را بدست آوریم که به
هنگام نیاز ما را یاری نماید.»
عبرانیان 4 :15-16
ازنوشته های قران چنین مستفاد میشود که حضرت محمد گناهکار بود. سوره 48 فتح آیه 1-2 « ما ترا
بفتح آشکاری در عالم پیروز میگردانیم تا از گناهان گذشته و آینده تو درگذریم و
نعمت خود را بر تو بحد کمال رسانیم و ترا براه مستقیم هدایت کنیم. 2 و خدا ترا
بنصرتی با عزت و کرامت یاری خواهد کرد.» در حدیثی که از البخاری آمده است چنین
گفته شده است. « حضرت محمد روزانه هفتاد مرتبه از آلله درخواست مینمود که گناهان
او را ببخشد.» در حدیث 13 باب 002 خوانده میشود. «هدایت و رهنمائی از پیامبر ص که
ابو حریره گزارش میدهد که من شنیدم که پیام آور الله گفته است: « به الله سوگند،
که از الله روزانه هفتاد مرتبه درخواست کرده ام که الله آمرزش و توبه را به او
(پیامبر) بخشایش نماید. (توجه شود به البخاری جلد 1 کتاب 2 همچنین ابو داود جلد 1
حدیث 1511 .
عبدالله عمر روایت میکند که «ما برشمرده ایم که رسول الله در یک جلسه صد مرتبه
خواهد گفت: «ای خدای من مرا ببخش و بیامرز، زیرا تو تنها بخشنده و آمرزنده هستی.»
معجزاتی که عیسا بجا آورد
در این باره قران و انجیل معجزات عیسا
را تصدیق مینمایند. در سوره 43 الزخرف آیه 64
و چون عیسا با ادله و معجزات برای
هدایت خلق گفت: « من آمده ام با حکمت و برهان و کتاب انجیل آسمانی و بعضی احکامی
که در آن اختلاف میکنید از تورات بیان سازم پس خدا ترس و پرهیزکار شوید و مرا
اطاعت کنید.»
سوره 3 ال عمران آیه 49 معجزات عیسا را تصدیق مینماید و میگوید.« کور مادر زاد
را و مبتلای به جذام را بامرخدا شفا دهم و مردگان را بامر خدا زنده کنم و بشما از
غیب خبر دهم که در خانه
های خود چه میخورید و چه ذخیره میکنید. این معجزات برای شما حجت و نشانه
حقانیت من است اگر اهل ایمان هستید.»
همانند این نوشته قران، در انجیل آمده است که عیسا معجزات بسیاری بجا آورد.
بیماران را بهبودی بخشید و جذامیان را پاک ساخت و ناتوانان جسمی را توانا گردانید
و نابینایان را بینا و لنگان را خرامان و ناشنوایان را شنوا و کسانیکه دچار روح بد
و پلید بودند بهبودی بخشید و مردگان را زنده ساخت.
هنگامیکه از پیامبر «محمد» درخواست معجزه ای نمودند او در پاسخ گفت سوره 17 الاسرار از آیه 78 تا 93معجزه پیامبر « قران
است و بس.»
عیسای مسیح پیوسته و برای همه پر از محبت و دلسوزی بود، و
چه خوب و چه بد به همگان با محبت و دلسوزی رفتار نمود.
در پیشگفتاری که بر چاپ و نشر"کتاب حدیت" برگزیده چالز لیکای ایتون
ازکتاب مشکاة المصابیح که آقای روبسان برگردان کرده ( چاب سال 2008 ) خوانده میشود
که از پیام قران الهام یافته که در تمامیت
قران که در باره رحمت باری تعالی سر چشمه گرفته است. این موضوع را بیاد میآورد.
پیشآمد معروفی که در انجیل یوحنا باب 8 در باره زن زانیه ای که مجتهدین و پیشوایان
قوم یهود نزد عیسا آوردند، و کوشش کردند که عیسا حکم خود را در باره زناکاران صادر
نماید. پیشوایان و مجتهدین یهود که بسیار سختگیر ونکته سنج بودند به عیسا یادآوری
نمودند که در تورات نوشته شده است که چنین زنان بایستی سنگسار شوند. «در این
هنگام پیشوایان دین و مجتهدین فریسی، زنی
را که در هنگام دژهمبستری گرفتار شده بود نزد عیسا آوردند و آن زن را در میان برپا
داشتند. آنان به عیسا گفتند: "ای استاد، این زن در هنگام دژهمبستری گرفتار
شده. و در دات، شریعت موسا به ما دستور داده شده است که چنین زنان سنگسار شوند،
لیکن تو چه میگویی؟" آنها این را گفتند که عیسا را بیازمایند، و تا اینکه
دستاویزی پیدا کرده او را داددگاهی کنند. لیکن عیسا خم شد و با انگشت بر روی زمین
مینوشت. چون آنان در پرسش خود پافشاری کردند، عیسا پیکر خود را راست نمود و به
ایشان گفت:« در میان شما هرکه بیگناه است، نخستین سنگ را بر این زن پرتاب کند.» و
بار دیگر خم شد و بر روی زمین نوشت. چون ایشان اینرا شنیدند، از پیران آغاز شد،
همگی آنها یکی یکی بیرون رفتند، و عیسا تنها آنجا ماند و آن زن که نزدش ایستاده
بود. آنگاه عیسا پیکر خود را راست
نمود، و به آن زن گفت:« آنها کجا رفتند؟کسی ترا دادباخته ندانست؟» آن زن گفت:"
هیچکس ای بزرگوار." عیسا به او گفت:«من ترا داوری نمیکنم، برو و دیگر گناه
نکن.»
در احادیث واقعه ای همانند آنچه را که از انجیل ذکر شد آمده است ولی با پایان
درد آور زندگی. این داستان از اینقرار است.« یک زن و یک مرد یهودی با هم همخواب
شدند و مرتکب دژهمبستری گردیدند. آنها را نزد رسول خدا آوردند که این دو مرتکب زنا
شده اند. رسول خدا از یهودیان پرسید که « حکم شما در این باره در تورات چه میباشد؟» گفتند:« سنگسار شدن» پس
رسول خدا دستور داد که هر دوی آنها که گناهکار هستند سنگسار شوند، پس هردوی آنها
سنگسارشدند وجان سپردند. از کتاب البخاری جلد 8 کتاب 809
عیسا درد و رنج کشید و جفا دید
سوره 19 مریم آیه 33-34 « سلام برم بر روزی که متولد شدم، و روزی که میمیرم ،
و روزی که زنده برانگیخته میشوم (رستاخیزعیسا از مردگان) آن عیسا پسر مریم است.»
سوره 3 ال عمران آیه 55 این آیه به خوبی موضوع سوره مریم آیه 33 و 34 را خوب و
روشن
بازگو میکند. (را كه خدا به عيسى
فرمود: «من تو را برمىگيرم و به سوى خود، به یاد آورید هنگامی که « من ترا بر میگیرم و به سوی خود
بالا می برم و ترا پاک و منزه از معاشرت و الایش کافران گردانم و پیروان ترا برکافران
تا روز قیامت (رستاخیز) برتری دهم، سپس بازگشت شما به سوی من است.»
در انجیل شریف عیسای مسیح میفرماید.« من رستاخیز وهستی هستم، کسیکه به من
ایمان آورد اگر مرده باشد زنده گردد. وهرکه زنده بود و به من ایمان اورد هرگز جان
نخواهد داد. آیا این را باور میکنی؟»
محمد پیامبر در مدینه در خانه عایشه جان به جان آفرین تسلیم نمود و بدن او را
به خاک سپردند. مکان به خاکسپاری او را با این جمله ای که از ابوبکر نقل قول شده
است که «الله مرگ پیامبر را سبب نمیشود. بلکه جائیکه او بخاک سپرده میشود.»
عیسا توانا بود که گناهان مردم را بیامرزد
در انجیل لوقا باب 5 از آیه 18 تا 26 در باره مرد مفلوجی سخن میگوید که عیسای
مسیح او را شفا میدهد. این واقعه در انجیل لوقا چنین آمده است.
ل 5 : 17 « روزي عيسا سرگرم آموزش دادن بود، و پيروان گروه
فَريسي و آموزگاران دات(شريعت) از روستاهاي جليل و يهوديه و اورشليم آمده دور و
برش نشستند، و نيروي خداوندي در بهبود يافتن بيماران با او بود. 18 در
اين هنگام چند تن مرد لنگ از كار افتاده اي كه بر روي تخت رواني گذاشته شده بود با
خود آوردند و كوشيدند او را به درون خانه ببرند و در برابر عيسا بگذارند. 19
ليكن چون گروهي از مردم در آنجا گرد آمده بودند، آنها راهي پيدا نكردند كه او را
بدرون ببرند، پس به پشت بام خانه رفتند، وآن بيمار لنگ را كه بر روي تخت بود، ازميان روزنه اي
پايين كردند و در برابر عيسا گذاشتند.9
20 چون عيسا ايمان ايشان را ديد، گفت:" اي دوست، گناهانت بخشيده شد."21 ليكن
نويسندگان و فَريسيان با خود انديشيده گفتند:"اين كيست كه با ناباوري سخن
ميگويد، مگر خدا، هيچكس نميتواند گناهان را بیامرزد؟" 22
ليكن عيسا آگاه بود، چه ميانديشند، و ازآنها پرسيد:«چرا در دل خود چنين پرسشها دارید؟ 23 گفتن كدام يك آسانتر است: اينكه گناهانت بخشيده
شد، و يا اينكه برخيز و راه برو؟24 ليكن
تا بدانيد كه پسر هومن بر روي زمين توانايي بخشيدن گناهان را دارد، به آن مرد لنگ
از كار افتاده گفت:«من به تو ميگويم برخيز، بستر خود را بردار و به خانه ات برو!» 25
آن مرد در برابر، همگان، يكباره برخاست، و بستري را كه برآن دراز كشيده بود برداشت
و خدا را سپاس گويان به خانه خود رفت.26 همگان به شگفت آمدند، و خدا را
سپاس كرده گفتند: " امروز چیزهای شگفت انگیزی دیدیم."
فرمان نوین عیسا در باره محبت نمودن دیگران
در انجیل یوحنا عیسای مسیح با این سخنان شنوندگان
خود را آموزش میدهد.
یوحنا باب 13 آیه 34 « فرمان تازه ای به شما
میدهم، وآن این است که یکدیگر را محبت نمائید . همانگونه که من شما را محبت نمودم،
شما نیز باید یکدیگر را محبت نمائید.»اناجیل در آغاز به زبان یونانی نوشته شده
است. در زبان یونانی سه کلمه برای محبت آمده که هرکدام دارای معنی بخود را دارد،
دیده میشود. (1) Eros محبت جنسی و عاشقانه . (2) Storge محبت دوستانه و
یا محبت برادرانه و محبت
جسمی زن و شوهر. لیکن عیسا در اینجا در باره محبتی که خدایی می باشد سخن میگوید یعنی
Agape محبت خدایی. همانگونه که خدا محبت خود را بوسیله مسیح
عیسا در دلهای ما ریخته است ما میتوانیم دیگران را محبت نمائیم ، این محبت نیز
شامل دشمنان ما نیز میباشد.
در
انجیل آیه های بسیاری در باره محبت کردن آمده است.
رساله
اول یوحنای رسول، باب 4 :16«خدا (agape)محبت
است، و کسی که در محبت ساکن است، در خدا ساکن است و خدا در وی.»
رساله اول یوحنا باب 4 : 18
-19 « در محبت ترسی نیست، بلکه محبت کامل ترس را بیرون میراند؛ چونکه ترس از
مکافات سرچشمه میگیرد و کسی که مترسد، در محبت به کمال نرسید است.19 ما او را محبت
مینمائیم زیرا او نخست ما را محبت نمود.»
و آیه 20 « اگر کسی بگوید، من خدا را محبت
مینمایم و از برادر خویش نفرت داشته باشد، او یک دروغگوست، زیرا کسیکه برادر خود
را، که می بیند، محنت نکند، نمیتواند خدائی را که ندیده است، محبت نماید.»
انجیل متا باب 5 : 43 -44 «
شنیده اید که گفته شده، همسایه خود را محبت نما و با دشمنت دشمنی کن.44 لیکن من
بشما میگویم دشمنان خود را محبت نمایید و برای آنان که بشما آزار میرسانند، دعای
خیر کنید.»
افسسیان 5 : 25 -28 « ای
شوهران، زنان خود را محبت کنید، آنگونه که مسیح نیز کلیسا را محبت کرد و جان خویش
را فدای آن نمود ، 26 تا آنرا به آبِ کلام بشوید و اینگونه کلیسا را طاهر
ساخته، تقدیس نماید، 27 و
کلیسایی درخشان را نزد خود حاضر سازد که هیچ لک و چین و نقصی دیگر نداشته باشته ،
بلکه مقدس و بی عیب باشد. 28 به همین سان، شوهران باید همسران خود را همچون بدن
خویش محبت کنند. آنکه زن خود را محبت میکند، خویشتن را محبت مینماید.»
با این همه خوبیها، تاریخ
کلیسا نشان میدهد که در جنگهای صلیبی هزاران زن و مرد از هر دو طرف کشته شدند. و
یا در دوره تفتیش عقاید هزار زن و مرد بی گناه جان خود را از دست دادند.
پاسخ به این پرسش اینست. همه
کسانیکه در این کشمکشها و قتل عام شرکت داشتند مسیحی و پیروان راه و روش مسیح
نبودند. پیروان راستین عیسای مسیح کسانی هستند که با محبت مسیح زندگی میکنند و راه
و روش مسیح را دنبال مینمایند، و مسیح را سرمشق زندگی خود قرار میدهند و از مسیح
تعلیم میگیرند. در سر تاسر دنیا ملیونها کسانی هستند که در کلیساهای گوناگون عضویت
دارند ولی هیچ پیمانی با راه و روش زندگی مسیحایی با خدای خود و مسیح او نبسته
اند. در سوره 5 طلاق آیه82 الله بر محمد مکشوف میکند که «هر آینه دشمن ترین مردم نسبت بمسلملنان یهود و مشرکان
را خواهی یافت و با محبت تر از همه کس با اهل ایمان آنانرا که میگویند ما مسیحی
(نصرانی) هستیم. این دوستی مسیحی (نصرانی) نسبت بمسلمین بدین سبب است که برخی از
آنها دانشمند و پارسا هستند و آنها تکبر و گردن کشی نمیکنند.»
والا و گرامی داشت مقام زن از دید عیسای مسیح
در عهد جدید و یا انجیل آمده است که پترس رسول در
کارهای رسولان باب 10 :34 -35 سخنرانی خود
را چنین اغاز مینماید. « آکنون دریافتم که براستی خدا تبعیضی میان مردمان قائل
نیست؛ بلکه از هر قوم، هرکه از او بترسد و پارسایی را به عمل آورد، مقبول او
میکردد.»
و در نامه پولس رسول به غلاتیان باب 3 : 26 -28
چنین میخوانیم « زیرا در مسیح عیسا، همگی شما به واسطه ایمان ، فرزندان خدایید.
چرا که همگی شما که در مسیح تعمید یافتید، مسیح را در بر کرفتید. دیگر نه یهودی
معنی دارد نه یونانی، نه غلام نه آزاد، نه مرد و نه زن زیرا همگی شما در مسیح عیسا
یکی هستید.»
در نامه دوم پولس رسول به قرنتیان باب 6 :18 چه
شیرین و زیبا بیان میکند. «من شما را پدر خواهم بود و شما مرا پسران و دختران
خواهید بود.»
در قران و سنت نبوی تصویر دیگری که خدا از زن دارد
نشان داده میشود که به مرد مسلمان اجازه داده میشود که چگونه روشی با زن داشته
باشد. درسوره 4 نساء آیه 34 چنین خوانده میشود.
« مردان را بر زنان حق نگهبانی است بواسطه آن
برتری که خدا بعضی را بربعضی مقرر داشته و هم بواسطه آنکه مردان از مال خود باید
بزنان نفقه دهند. پس زنان شایسته و مطیع حافظ حقوق مرد در غیبت او باشند آنچه را
که خدا بحفظ آن امر کرده نگهدارند و زنانیکه از مخلفت و نا فرمانی آنان بیمناکید
نخست آنها را موعظه کنید اگر مطیع نشدند از خوابگاه آنها دوری گزینید باز اگر مطیع
نشدند آنها را بزدن تنبیه کنید چنانچه اطاعت کردند حق ستم ندارید.» عمربن خطاب روایت
میکند که پیامبر فرموده، « از یک مرد نباید پرسید که تو چرا زنت را زدی.»
حدیث جلد 2 شماره 2142 بیشتر قوانین اسلامی از
سیرت نبوی و احادیث سرچشمه میگیرد نه از قران. و بیشتر این سنن و احادیث هستند که
راهنمای بیشتر مردان مسلمان در اندیشه و
فکر و عمل است .و سوره هایی در باره زنان هستند که موهن و خفت آور است.
*از ابو سعید ال-خودری روایت شده است که پیامبر
گفت: « آیا گواهی یک زن نیمی از گواهی یک مرد نمیباشد؟ زن پاسخ داد
"بلی" او گفت، «علت آن است که نقص و کمبودی درمغز و فکر زن میباشد.»
صحیحه البخاری جلد 3 کتاب 48شماره 826
*روزی عایشه زن جوان مورد پسند دل پیامبر گفت. او
(محمد) « به سینه من ضربه ای زد که درد آور بود» مسلمان جلد 2 .شماره 2127
در صحیه البخاری، باب 2 (کتاب مختصر) شماره 29 ما
میخوانیم. ابن عباس گفت، پیامبر الله که صلح و سلامتی بر او باد گفت. « آتش جهنم
را به من نشان دادند، و بیشتر ساکنان آن، که در آتش میسوختند زنانی بودند که کافری
میکردند.» از او پرسیده شد « آیا آنها برعلیه الله کافری میکردند؟» در پاسخ گفت. «آنها
از محبتی که از شوهران خود دیده بودند، ناسپاس و قدردان نبودند، واگر شما برای
همیشه نسبت به آنها خوش رفتاری کرده اید، و یک مرتبه با چیزی از سوی شما روبرو بشوند
که دوست ندارد خواهند خواهد گفت.« من هرگز چیز خوبی از شما ندیده ام.»
در سال 2002 پلیس مکه مامورین آتش نشانی و کمک
درمانی را از رسیدن به مکانی که دختران نوجوانی که بدون سرپوش اسلامی بودند
جلوگیری نمودند و این دختران در دام آتش گرفتار شده 14 نفر از آنها در آتش سوختند
و 50 نفر از آنها مجروح شدند. یکی از مامورین حفاظتی این گزارش را به روزنامه عربی
زبان الاقتصادیه داد که دید سه پلیس اسلامی دختران جوان را زدند و اجازه نمیدادند
که دختران از مدرسه ای که آتش گرفته است فرار کنند برای اینکه روپوش و یا نقاب
اسلامی نداشتند.
در ایران پس از انتخابات سراسری کشور گروهی از
جوانان مرد و زن هنگامیکه دریافتند که نتیجه انتخابات با آنچه را که رای داده
بودند سازش ندارد، به خیابانها آمدند سئوالی که همه آنها میکردند این بود، رای ما
کجا رفته است؟ در نتیجه بسیجیها بر سر این جوانان ریختند و دولت با قدرت و نیروی
بسیجیها صدای همه آنها را خفه نمود. این نوع نتیجه در کشورهاییکه حکمت آنها سخت
وخفه کننده است بجای عدالت و راستی سرکوبی و نابودی پیش میآورد.
در تورات کلام خداچنین میگوید." میکای نبی باب 6 : 8
« ای مرد از آنچه نیکو است ترا آگاه نموده ام. خداوند از تو چه چیز خواهان است؟ تا
انصاف را بجا آوری و رحمترا دوست بداری و در حضور خدای خویش با فروتنی سلوک نمائی.»
این خداوند کیست و آیا نامی دارد؟
در تورات میخوانیم، که خدا خود را به موسا در بوته آتش بنام یهوه شناساند. به
این معنی
"من هستم"هنگامیکه موسا به مصر بازگشت نمود، به او گفته شد
که به فرعون بگوید
"من هستم" مرا فرستاده
است کتاب خروج باب 3 :14 « خدا به موسا
گفت هستم آنکه هستم و گفت به بنی اسرائیل چنین بگو آهیه (هستم) مرا نزد شما فرستاد.
در رابطه با بکار بردن کلمه یهوه « اینست نام من تا پایان بی پایان و اینست
یادگاری من پشت اندر پشت.»
در انجیل شریف عیسای مسیح برای نشان دادن مقام الوهیت که مخصوص به خود اوست از
همان کلمه ای که در تورات خدا برای نام خود ذکر مینماید برخوردار است. انجیل یوحنا
باب 8 :57 -58 آنگاه یهودیان به او (عیسا) گفتند:« تو هنوز پنجاه سال هم نداری، پس
چگونه ابراهیم را دیده ای؟» 58 عیسا به ایشان گفت: « براستی و بدرستی بشما میگویم،
پیش از آنکه ابراهیم باشد، من هستم.»
با گفتن این کلمه یهودیان سنگها برداشتند تا بر او پرتاب کنند، لیکن عیسا از دید
مردم دور شد و نیایشگاه را واگذاشت و رفت.
نوشته های تورات و انجیل نشان دهنده و بیان کننده مقام و رتبه عیسای مسیح در
مقام خداوندی که متجلی و خود آشکاری نموده است.
خدایی که انسان یا هومن شد! نه اینکه انسانی و یا هومنی که خدا شد! عهد جدید
پیوسته به وحدانیت خدا تاکید مینماید که خدا یکتاست (توحید).
پولس رسول در نخستین نامه خود به
قرنتیان باب 8 : 6 می نویسد « لکن ما را یک خداست یعنی پدر که همه چیز ازاوست، و
ما برای او هستیم، و یک خداوند یعنی عیسای مسیح
که همه چیز از اوست و ما از اوهستیم.»
با وجود براین، خدا خود را بر ما در وجود مقدس عیسای مسیح ( خود آشکاری) آشکار
نمود. و حضور دائمی روح القدس در زندگی همه کسانیکه تولد تازه یافته و خود را مومنین و پیروان مسیح میدانند نشان
داده و میدهد.
در مسیحیت خدای پدر وعیسای مسیح و روح القدس بنام تثلیث اقدس شناخته شده است.
انجیل نمیگوید که «سه خدای» گوناگون وجود دارد که خدا را بیان مینمایند، بلکه سه
شخصیت در یک خدا. روح القدس با ضمیر (او) که معرف و نشان دهنده یک شخصیت است. که
دارای عقل و هوش، قوه تشخیص واراده است هرچند روح است.
پولس رسول در دوم ق. 3 : 17 می نویسد:« لیکن خداوند روح است و جائیکه روح خداوند
است آنجا آزادی است.» پیش ا ز اینکه عیسای مسیح به آسمان صعود نماید به شاگردان
خود فرمود: متا 28 :19 « پس پیشگام شوید وهمه نژادها را شاگرد سازید و ایشان را به
نام پدر، و پسر و روح القدس تعمید دهید.»
میتوان سه شخصیت الهی را در یک خدای واحد تشبیه به خورشید نمود. و از آن الهام
گرفت که کره زمین را گرمی و زندگی بخش
است. "چون خدای پدر." و روشنائی که از خورشید بزمین میرسد از خورشید است،
لیکن از خورشید جداست. (این عیسای مسیح است که گفته شده است عیسا
نور جهان است.) حرارتی که از خورشید تولید میشود و بزمین میرسد که از خورشید
جدا می باشد و روشنائی از خورشید جداست، لیکن هنوز همگی خورشید میباشد. واین روح
القدس و یا تسلی دهنده است. لیکن هر سه یک میباشد.
هدف و مقصود انجیل از اینکه میگوید عیسای مسیح پسر خداست!
چه میباشد؟
در تعالیم اسلامی آمده و پیشوایان اسلامی تعلیم میدهند که مقصود از پدر و پسر
و روح القدس یک رابطه جسمی بین خدا و مریم بوده که نتیجه آن پسری به نام عیسا
میباشد.
(این گفته از دید و فکر و اندیشه یک مسیحی دور و یک کفر است و مسیحیت هیچ وقت
دارای چنین ایمانی نیست. ) « برگرداننده» و مسیحیت آنرا تثلیت اقدس میشناسد. چنین
گفته ای در انجیل یافت نمیشود.
Choloridians(چولوریدن) یک گروه بدعت
کارانی بودند که در مکه با محمد در تماس بوده و این ناباوری را به او گفته اند.
اصطلاح ( پسرخدا) زبور داود در باره آمدن عیسای مسیح نبوت نموده است. ودر قران
سوره نساء 4 آیه 163 محمد همین رابطه را بازگو مینماید "ما بتو وحی کردیم
چنانکه بنوح و پیغمبران بعد از او وحی کردیم بابراهیم......و به داود زبور
را عطا کردیم " مزمور 2 : 7 «تو پسر من هستی امروز ترا پدر هستم.» و باز
درهمان مزمور آیه 12«پسر را ببوسید مبادا غضبناک شود و شما در
راههای خود هلاک شوید.زیرا غضب او ممکن است هر لحظه افروخته شود. خوشا به حال
همه کسانیکه براو توکل دارند!»
ای بانوان مسلمان،
در امثال سلیمان باب 30 آیه 4 از شما بانوان درخواست میشود که با قلب باز و فکری
آزاد این چند آیه را بخوانید و آنها را
مورد توجه قرار دهید، خود کلام با شما صحبت خواهد کرد. «آن کیست که به آسمان صعود
کرد و بر زمین فرود آمد؟ آن کیست که باد را در مشت خود جمع کرد و آبها را در لباس
خود پیچید؟ آن کیست که حدود زمین را تعیین کرد؟ نام او چیست اگر میدانی بگو.؟ و
پسرش چه نام دارد؟»
تمامی این نبوتها درعیسای مسیح در در رود اردون به جا آورده شد، هنگامیکه عیسا
از یحیای تعمید دهنده تعمید گرفت و خدای قادر مطلق از آسمان چنین فرمود انجیل متا
باب 3 : 16 «چون عيسا بیدرنگ از آب بيرون آمد.ل 3 : 21 در راز و نياز بسر
ميبرد، م 3 : 16 هماندم آسمان گشوده شد و روان خدا را دیدل
3 : 22 همچون كبوتري برفراز او آمد. س 1 : 11 وآوازي از آسمان در
رسيد كه،" تو پسر جانان من هستيم 3 :17 و پسر دلبندم كه از وي
خوشنودم.»
خدا در
باره عیسا میگوید که او فرزند دلبند من است و عیسا در انجیل یوحنا باب 14: 8
میگوید
«هرکه مرا دیده، پدر را دیده است.» و در باب 10 یوحنا آیه 30
عیسا میفرماید:«من و پدر یک هستیم.» رهبران دین یهود عیسا را نزد پیلاتس حاکم بردند
و خواستارآن شدند که عیسا را بر صلیب میخکوب نماید. پیلاتس به آنها پاسخ میدهد که
او در عیسا هیچ کار خلافی مشاهده نمیکند که سزاوار
صلیب باشد. در انجیل
یوحنا باب 19 : 7 ما میخوانیم که یهودیان در پاسخ پیلاتس میگویند «ما شریعتی داریم
که به موجب آن او باید بمیرد، زیرا ادعا میکند که پسر خداست.» با خواندن این آیه
ما متوجه میشویم که عیسا محکوم به مرگ شد، زیرا خود را پسر خدا میدانست. درانجیل
در باره
صلیب شدند عیسا چنین نوشته شده است. ي 19 : 16 « سرانجام
پيلاتس عيسا را بدست ايشان سپرد تا بر چليپا ميخكوب شود. 17 آنگاه
ايشان عيسارا بردند.وعيسا چليپا را بردوش
خود مي كِشيد و بيرون رفت. م 27 : 32 هنگاميكه آنها بيرون مي
رفتند، به مردي از قيروان به نام شمعون،س 15 : 21 كه از دهات ميآمد، كه
پدر اسكندر و روفوس بود.م 27 : 32 برخوردند، واو را واداركردند كه چليپاي عيسا را
برگيرد، ل 23 : 26 و چلیپا را بر دوش او نهادند تا از پي عيسا بِبَرد. س
15 : 22 پس ايشان عيسا را آوردند، م 27 : 33 به جايگاهي كه
جُلجُتا خوانده ميشد، (كه برگردان آن كاسه سر است) ي 19 : 17 و به عبري
گلگثا ناميده مي شد. ل 23 : 27 و گروه زيادي از مردم و زناني كه براي
او سوگواري و گريه و زاري مي كردند، از پي او روانه شدند. 28 آنگاه
عيسا به سوي آن زنان نگريست و گفت:« اي دختران اورشليم، براي من گريه و زاري
نكنيد، بلكه براي خود و فرزندانتان گريه كنيد. 29 اينك بدانيد هنگامي
فرا خواهد رسيد كه خواهند گفت:« خوشا بر زنان نازا، و زهدانهايي كه هرگز بچه
نيآوردند و پستان هاييكه هرگز شير ندادند.» 30 در آن هنگام، به كوهها
آغاز سخن كنند:« كه بر ما فرو ريزيد، و به تپه ها خواهند گفت:“كه ما را بپوشانيد!”
31 زيرا اگر با شاخه اي كه سبز است اين چنين كردند، پس چه خواهند كرد
با آن شاخه اي كه خشك است؟»
عيسا را بر چليپا كوبيدند
ل 23 : 32 و دو بزهكار ديگر را نيز براي كُشتن با او س 15 : 22 به جاييكه جلجتا مينامند
آوردند. م 27 : 34 و به او شراب آميخته به زرداب دادند. ليكن چون چشيد
نخواست آنرا بنوشد. ل 23 : 33 در آنجا آنان
عیسا را بر چليپا كوبيدند. س 15 : 27 و
دو تن راهزن را نيز با وي بر چليپا كوبيدند، يكي در سمت راست و ديگري در سمت چپ
او. ي 19 : 18 و عيسا در ميان آن دو تن. س 15 : 28 پس پايان
يافت آن نوشته كه ميگويد:«او با بد كاران
بشمار آمد.» 25 و اينك گاه سوم از روز بود كه او را برچليپا ميخكوب كردند.ل 23 : 34
عيسا گفت:
«اي پدر، اينان را ببخش، چونكه نميدانند چه
میكنند.»
چگونه
ما این حقیقت را میدانیم ؟ که عیسا مصلوب شد؟
بیشتر
پیشوایان اسلامی میگویند که اناجیل در طول
قرنهای گذشته تحریف شده که قران بازگو کننده این نکته است که انجیل دیگر ارزش کلام
خدائی را ندارد. هرچند در هیچ جای قران
حتی دیده نمیشود که اناجیل دستکاری و یا تحریف شده باشد. انجیلی که امروز
در دست من و شما ست همان انجیلی است که در زمان حضرت محمد بوده و مسیحیان عرب آن
زمان از آن آگاه بوده اند. باستان شناسی و حفاریهائی که انجام گرفته همگی دال بر
این است که قران برحقانیت و راستی اناجیل واقف بوده است. در قران سوره المائده 5 :
44 -45 « و در تورات بر بنی اسرائیل حکم کردیم که نفس را
در مقابل نفس قصاص کنند و چشم را بمقابل چشم و بینی را به بینی و گوش را به بگوش و
دندان را بدندان و هر زخمی را قصاص خواهد بود پس هرگاه کسی بدل قصاص بصدقه «و
دیه» راضی شود نیکی کرده و کفاره گناه او خواهد شد و هرکس بخلاف آنچه خدا فرستاده حکم کند «و از حد قصاص یا دیه
تعدی کند» چنین کس از ستمکاران خواهد بود 45 و از پی آن رسولان و بطریقه
ایشان عیسا پسر مریم را فرستادیم که تصدیق بدرستی توراتی که در دست او بود داشت و
انجیل را نیز بر او فرستادیم که در آن هدایت و روشنی و تصدیق بدرستی تورات و
رهنمائی خلق و اندرز پرهیزکاران است.»
در سال 1956 نسخه ای از انجیل یوحنا در جبل ابومنا نزدیک دیشنا کشف شد که
دلالت بر درست بودن انجیل ودلالت بر الوهیت مسیح مینماید. این نسخه که به نام
پاپیروس دست نوشته 66 شناخته شده با انجیل یوحنا مطابقت کامل دارد همان انجیلی که
امروز در سراسر اروپا و آسیا و سایر نقاط جهان خوانده و دیده میشود. این نسخه دست
نویس، تقربیا در سال200 میلادی نگاشته شده و همان انجیلی است که در زمان محمد و در
این هنگام که شما دوستان آنرا میخوانید.
باستان شناسی همچنین اسنادی در دسترس ما گذاشته است که نشان میدهد که عیسای
مسیح بر روی صلیب جان سپرد.
از جمله*کتاب تاریخ جنگ یهود 170 پیش از میلاد تا 73 پس از میلاد. و کتاب
روزگار کهن. اثر باستانی، قدمت هر دو آن بوسیله ژوزفوس تاریخ نویس یهود نگارش و نوشته
شده است.
«تاریح روم در روزگار امپراتورها» نوشته تاریخ نویس
روم به نام تسیتوس (کتاب 15 باب 44
یک گزارش توسط یک حکمران رومی به نام پلینی
سال 112 جوانتر از تراجان، کتاب 10
از
رساله اش. دفاع از مسیحیت نوشته جستین
مارتین سال 150
در تلمود اورشلیم «احادیث مشایخ به سال
300 که نویسنده یهودی عیسا را مسخره نموده و او را بعنوان اشوبگر اسرائیل معرف می
نماید. مینویسد عیسا را در شب عید فصح برای بدعت و گمراه
نمودن مردم بر صلیب میخکوب کردند. او در نوشته خود از این اصطلاح استفاده
میکند (ها-تالی) اشاره به میخکوب شدن عیسا بر روی صلیب است.
تمام نوشته های ذکر شده نشان دهنده صلیب شدن و مرگ عیسا بر روی صلیب ونشان
دهنده رشد و پیشرفت مسیحیت در سراسر جهان است.
عیسا میفرماید «من راه «صراط المستقیم» و راستی و هستی هستم، هیچ کس به درگاه
پدر نمیآید، مگر با پا در میانی من» انجیل یوحنا باب 14 : 6 . هرچند ذات و شخصیت
الوهیت مسیح عالم کل و لایتناهی بود، لیکن بدن انسانی او چنین نبود. او جلال و فر و
شکوهی را که با خدا داشت از آغاز کنار
گذاشت، خود را فروتن ساخت و با تمام محدودیتهای انسانی در میان ما آمد. عیسا یک
زندگی بدون گناه را چون یک انسان کامل دنبال نمود، وتحت شریعت بسر برد، و همچون
جنایتکار به صلیب میخکوب شد هر چند مکری در او نبود، لیکن یک قربانی حقیقی برای
گناهان بشر گردید و راستی و عدالت الهی را به اتمام رسانید.
قربانی برای بخشش گناهان از کجا سرچشمه گرفته است؟
بخشش گناهان بوسیله قربانی و پیدایش این عقیده از خود خدا سرچشمه گرفته
است.هنگامیکه آدم و حوا نا فرمانی نموده و
گناه کردند، و گناه ایشان سبب دوری و جدائی آنها از خدا شد. از آن هنگام تمام
فرزندان آدم در قید گناه بسر برده اند. در نامه پولس رسول به رومیان باب 3 : 23
چنین خوانده میشود: «همه گناه کرده اند و از جلال خدا دور میباشند.» و یوحنای رسول
میگوید: اول یوحنا باب 1 :8 :«اگر گوئیم که گناه نداریم خود را گمراه میکنیم و
راستی در ما نیست.9 اگر به گناهان خود اعتراف کنیم او امین و عادل است تا گناهان
ما را بیامرزد و ما را از هر ناراستی پاک سازد.» نه تنها گناه به تمام وجود انسان
سرایت میکند، بلکه کارهای خوب ما را از دید خداوندی بی ارزش میکرداند. زندگی ما را
همانند یک لیوان پر از آب نشان میدهد، که یک قطره مرکب سیاه در آن چنکانده شود، پس
از چند لحظه ای آن قطره مرکب همه لیوان آب را بتدریج آلوده میکند. گناه همین کار
را در روح و زندگی هرکدام از ما انجام میدهد.
اشعیای نبی اظهار تاسف میکند و در باب 64 آیه 6 میگوید «ما همگی با گناه آلوده شده ایم، حتی اعمال نیک ما هم
مانند پارچه نجس، پاک نیست. همه ما همچون برگهای درخت پژمرده میشویم و گناهان ما،
ما را به باد فنا میسپارد.»
پس از آنکه آدم و فرزندان او راه خود را دنبال نمودند، خدا بر این شد تا رابطه
و پیمانی ویژه ای با ما بر قرار نماید. در زمان معینی موسا را
فرستاد و ده احکام را برای رابطه بهتری به انسانها تعلیم داد. لیکن قوم بنی
اسرائیل از پذیرفتن قوانین الهی کوتاه آمدند. بنابراین خدا راه دیگری را برگزید تا
انسانهای گناهکار را با خود آشتی دهد و رابطه شکسته شده را التیام بخشد. پس روش قربانی
را فراهم نمود.
عیسا قربانی مقبول و پسندیده خداست.
در انجیل شریف چنین آمده است: یوحنا باب 3 :16- 17 «زیرا خدا آنچنان دلبستگی
به جهانیان دارد، که پسر یگانه خود را داد، تا هر که به او ایمان آورد از دست
نرود، بلکه هستی جاویدان یابد. 17 زیرا خدا پسر خود را به جهان نفرستاد که بر جهان
داوری کند، بلکه فرستاد تا از راه او آنانرا رهایی بخشد.» کتاب مقدس میگوید که هر
انسانی از سه قسمت آفریده شده است: (1 ) بدن که با آن ما با دنیا و با کسانیکه در اطراف
ما هستند بوسیله ادراک معنوی در تماس هستیم.(با اندیشه و تفکر، و با اراده، و با
احساسات). (2) با روحمان، ( با این قسمت
از وجودمان با خدا تماس برقرار مینماییم.) خدا میگوید روح ما انسانها بوسیله گناه
نسبت به او بیگانه و جدا شده است، و ما احتیاج به یک تولد تازه روحانی داریم.
همانند اینست که ارواح ما در جایی قرار گرفته است که تاریکی مطلق در آنجا حاکم
است، و محتاج آن هستیم که کسی وارد آن مکان بشود و کلید را بزند تا پرتو روشنایی مکان تاریک زندگی ما را روشن سازد و تاریکی
زندگانی درونی ما را ظاهر گرداند.
عیسا میفرماید: یوحنا 12 : 46 «من درخششی هستم که به این جهان آمده ام تا هرکه
به من ایمان آورد در تاریکی نماند.»
هنگامیکه ما توبه میکنیم و از گناهانمان بازگشت مینماییم و در خود حس ندامت و
پشیمانی احساس میکنیم، و از عیسای مسیح دعوت مینماییم که به قلب ما وارد شود و او
را چون رهاننده خود پذیرا
می شویم. درخشش مسیحایی در درون قلب ما پرتو افشانی میکند و پارسایی عیسا مسیح
را یک بخشش ویژهای برای خود میدانیم.
اناجیل بیان مینماید: «زیرا که محض فیض نجات یافته اید بوسیله ایمان، و این از
شما نیست بلکه بخشش خداست. و نه از اعمال، تا هیچکس فخر نکند.» افسسیان باب 2 : 8
و 9
در باره این موضوع هیچ عملی و کار خوبی نمیتواند نجات روحانی ما را فراهم
سازد. زیارت به مکه، (حج) روزه گرفتن، صدقه دادن، (ذکات) شهادتین گفتن که خدا یکی
است. قربانی کردن، نماز خواندن، مراسم دینی بجا آوردن. جهاد نمودن برعلیه دیگران.
آیا این کارها ما را از جهنم بسوی بهشت برین رهنما خواهند شد؟
تنها و تنها راه عیسای مسیح است که ما بسر
منزل مقصود رهبری میکند.
نام صحیح و واقعی عیسا یشوع است. که در عبری و آرامی یشوع به این معنی آمده است. (یهوه نجات دهنده و یا
رهاننده است.) در باره عیسای مسیح در حدود 300 نبوت در تورات پیشگویی شده است که همگی آنها به انجام رسیده است.
تنها عیسای مسیح میتواند راه رسیدن به آسمان را وعده بدهد.
آخرین خلیفه ای که بدرستی هدایت شده است میگوید:« به الله قسم یاد میکنم، که
من اطمینان به الله مکار ندارم حتی اگریکی از پاهای من در بهشت است اطمینان ندارم
که بتوانم پای دیگرم را به بهشت بگذارم.» خالد محمد خالد جانشینان پیامبران. درصحیه
مسلمان جلد 1، حدیث 398 خوانده میشود.
ابو حریره. «پیامبر الله طایفه خود را
فرا خواند. پس همگان گرد آمدند و به همه یک اخطار همگانی داد (درباره به جهنم رفتن)
پس از آن گفت: «ای فاطمه خود را از آتش برهان، زیرا من نیرویی ندارم که ترا از
الله برهانم.»
در مقایسه با این حدیث عیسای مسیح در
انجیل. خود را بعنوان نجات دهنده جهان معرفی می نماید. نامه پولس رسول به تیتوس
باب 2 آیه 13 « و درعین حال، در انتظار امید متبارک خود، یعنی ظهور پر شکوه خدای
بزرگ و نجات دهنده ما عیسای مسیح باشیم.»
کلمه و یا لغت نجات 112 مرتبه در تورات، و 44 مرتبه در انجیل آمده است . لیکن
در قران تنها یک مرتبه و آن هم در رابطه با یک شخص که درسیل ناپدید شد.
بوسیله عیسای مسیح ما اطمینان داریم که نجات ما پا برجاست.
آیا این یک شرک نیست!- نسبت دادن صفات خدای قادر مطلق به دیگری بغیر از او؟
به هیچ وجه! اناجیل
وحدانیت خدا را به روشنی بازگو میکند و نشان میدهد.(توحید) خدای قادر مطلق یگانه
وحید و بی همتا (احد) است.
در رساله یعقوب باب 2 آیه 19 چنین
نوشته شده است:«تو ایمان داری که خدا واحد است، بسیار خوب! – شیاطین هم ایمان
دارند و از ترس می لرزند.»
و درنامه اول پولس به تیموتی باب 2 آیه 5 میخوانیم «زیرا یک خدا و یک واسطه
بین خدا و انسان وجود دارد، یعنی شخص عیسا مسیح.» خدای واحد درسه شخصیت پدر و پسر
و روح القدس.
در نامه پولس رسول به
فیلپیان باب 2 از آیه 6 نوشته شده است « او که هم ذات با خدا بود، از برابری با خدا به نفع خود بهره نگرفت، ۷بلکه خود را خالی کرد و ذات غلام پذیرفته، به شباهت آدمیان درآمد. 8 و چون
در سیمای بشری یافت شد خود را خوار ساخت و تا به مرگ، حتی مرگ بر صلیب مطیع گردید.
۹پس خدا نیز او را به غایت سرافراز کرد و نامی برتر از همۀ نامها بدو
بخشید، ۱۰تا به نام عیسی هر زانویی خم شود، در آسمان، بر
زمین و در زیر زمین،۱۱و هر زبانی اقرار کند که عیسا مسیحْ «خداوند»
است، برای جلال خدای پدر.درخشان همچون ستارگان.»
آیا تمام کشورهای مسیحی فاسد، دو رو، زشت و وقیح
و بی عفت نیستند؟
Ayaan Hirsi Ali آیان حیرسی علی در کتاب خود به نام باکره در بند می نویسد «من تصور داشتم که
اسلام ما را از سایر مردم دنیای غیر مسلمان جدا نموده است. خدا ما مسلمانان را
برگزیده است. و دیگران را کافر، و بی ایمان، و ضد اجتماع، و نجس، و وحشی، ختنه
نشده، و بی عفت، و بی همه چیز، و بالاتر همه زشت و وقیح. هیچ احترامی برای زنان
قائل نیستند.زنان و دختران آنها فاحشه، و بسیاری از مردان هم جنس باز، زنان و
مردان با هم همخوابی دارند هر جند
ازدواج نکرده اند. وبی ایمانان لعت شده و خدا
ایشان را تنبه سختی در این دنیا و دنیای آینده خواهد نمودی.»
یک مسلمان در باره مردم کشور انگلستان مینویسد:«بیشتر مردم مسیحی انگلستان فلسفه سکس
آزاد را پذیرا شده اند.... این کشوری است که مردم را به هرج و مرج بی قانونی زن و مرد
با هم بودن را تشویق میکند. و بیشتر کسانیکه از طرف مسیحیان سخن میگویند برای
زندگی بهتر اجتماعی و روحانی خود بسوی بت پرستی و ادیان دیگر روی آورده اند.»
مسلمان دیگری، نظریات خود را بطور عموم در باره
غربیها چنین بیان میکند و می نویسد:«من کاملا متقاعده شده ام که غربیها بدون اغراق
خود را تبدیل به حیوانات کرده اند. آنها اجتماعات خود را بسوی شیطان پرستی میبرند
و مانند حیوانات زندگی میکنند........قوانین آنها اجازه میدهد که یک زندگی بی بند
و باری که همراه با شهوت پرستی می باشد دنبال نمایند......آنها آزادی خود را در
سکس و برهنگی و هم جنس بازی مرد با مرد و
زن با زن و همانند این چیزها دنبال کنند........
باید توجه نمود و بیاد آورد که بیشتر ساکنان و
اجتماعات غرب دنیوی هستند. نه مانند کشورهای دیگر که همگی خود را...... میدانند
(درغرب دین و سیاست از یگدیکر جدا هستند) و بیشتر کشور -های غربی در نام
"مسیحی" نامیده شده. لیکن کسانیکه خود را قلبا مسیحی میخوانند و تولد
تازه در
در مسیح عیسا دارا شده اند و شاگردان و پیروان
مسیح شده اند در بیشتر این کشورها در اقلیت هستند. مسیح در انجیل میفرماید. متا
باب 7 آیه 13 و 14 «از در تنگ گذر کنید، زیرا دری که گشاد است و راهی که پهن
میباشد پایان آن نابودی است، و روندگانی که از این راه، گذر میکنند بسیارند. 14
لیکن دری که تنگ و راهش دشوار است، پایان آن راه هستی است، و یابندگان و روندگان
آن کم هستند.» بر طبق نص سریع انجیل این کسان که راه بی بند وباری را دنبال میکنند
کناهگارانی هستند که احتیاج به محبت و فیض
و بخشش مسیح دارند. پولس رسول به مردم روم این چنین نوشته است. رومیان باب 13 آیه
13 « و با شایستگی رفتار کنیم که شایسته کسانی باشد که در روشنایی روز بسر میبرند
و از عیاشی و مستی، فسق و هرزگی یا نزاع و حسد بپرهیزیم.14 خود را با عیسای مسیح
بپوشانید و دیگر در فکر برآوردن خواهش های نفسانی خود نباشید.»
پولس رسول نیز به مردم قرنتس نیز چنین می نویسد.
1 ق. باب 5 : 9 «در نامه ای به شما نوشتم که با اشخاص شهوت ران معاشرت نکنید.» بار
دگر پولس به قرنتیان می نویسد. باب 6 : 9 -11 « «مگر نمیدانید که مردمان نادرست در پادشاهی خدا
نصیبی نخواهند داشت؟ خود را فریب ندهید، اشخاص شهوتران، بت پرستان، زناکاران، لواط
گران، دزدان، طمعکاران، مستان، ناسزاگویان، و تقلب کاران در پادشاهی خدا هیچ بهره
ای نخواهند داشت. وبعضی از شما چنین بودید، ولی اکنون
از گناهان خود پاک شده اید
و جزء مقدسین خدا گشته و به نام عیسا مسیح خداوند و روح او عادل شمرده شده اید.»
هر برنامه تلویزیونی، چه
فیلم ، و چه کتاب و مجله و یا روزنامه و
یا شعر و موسیقی و یا راه و روش زندگی که صفات
زشت و بدی را که پولس رسول در نامه های خود ذکر کرده است،اگرکسی دنبال کند شاگردان
مکتب عیسای مسیح نمیباشد. شاگردان مکتب عیسای مسیح بهر قیمتی که باشد از آنها دوری
کرده و میکنند. پترس رسول در نامه خود می نویسد. دوم پترس باب 1 : 5 -7 «از
اینروی، با کوشش تمام بکوشید که ایمان خود را با جوانمردی، و جوانمردی را با
معرفت، معرفت را با پرهیزکاری، و پرهیزکاری را با خدا شناسی، و خدا شناسی را با
دوستی برادرانه و دوستی برادرانه را با محبت بی کم و کاست تکمیل کنید.» و بر روی
همه این صفات خوب و برجسته، پولس رسول اضافه میکند. فیلپیان 4 : 8 «در پایان ای
برادران و خواهران، در باره هرآنچه راست، شریف، درست، پاک، و قابل ستایش است، فکر
کنید.»
عیسای مسیح میفرماید .
لیکن ثمره راستی و درستی بوسیله روح القدس است. و پولس رسول نیز میگوید.غلاتیان
باب 5 :22 -24 « لیکن ثمره ای که روح القدس به بار می آورد: محبت، خوشی، سلامتی،
بردباری، مهربانی، خیرخواهی، وفاداری، فروتنی، و خویشتن داری است که هیچ قانونی
که بر خلاف چنین کارها
باشد، وجود ندارد. و آنایکه متعلق به مسیح عیسا هستند، طبیعت نفسانی را با هوس ها
و خواهش های آن مصلوب کرده اند.»
عیسای مسیح چه انتظارهائی
از زنانی دارد که زندگی خود را به او واگذار میکنند؟
خواستار محبت الهی بودن،
با جدیت تمام در جستجوی صفات روحانیت شدن، ممکن است که شما آنرا از مسیح بیآموزید
که «پیوسته باید در پی محبت باشید و درعین حال مشتاق دریافت عطایای روح القدس و مخصوصا
عطیه پیشگویی را خواستار شوید. عیسای مسیح بوسیله پولس رسول میگوید: «محبت حلیم و
مهربان است، محبت حسد نمیبرد، محبت کبر و غرور ندارد، روشههای ناپسند را دارا
نیست، وخواستارنفع خود نیست، خشم نمیگیرد و سوء ظن ندارد، از ناراستی خوشوقت
نمیکردد ولی با راستی شادی میکند. در همه چیز صبر میکند و همه را باور مینماید.
درهمه حال امیوار میناشد و هرباری را تحمل میکند.»
عیسای مسیح خواستار آن است
که همه بانوان همچون مادر و خواهر او شوند و در مسیح عیسا تقدس، پاکدامنی، ملایمت،
با محبت، دعا کننده، مهمانواز، آگاه و
پرهیزکار باشند. مسیح انتظار دارد که مادران وخواهران او شوهران خود را محترم
شمرده و با حرمت تمکین نمایند. و نیزاز شوهران نیز خواسته شده است.
« ای شوهران هریکی از شما نیز زن خود را باید
همانند نفس خود محبت بنماید و زن شوهر خود را باید احترام نمود.» مادران و خواهران
مسیح باید در دعا کردن کوشا باشند در لباس پوشیدن محجوب و در سخن گفتن ملایم. همه
این کارها را ما نمیتوانیم با قدرت و نیروی خود به انجام رسانیم. پیوسته باید حضور
خدا و روح القدس او را در زندگی خود خواستار شویم.
یک مسلمان غیور چنین گفته
است:« من خواستار رضایت الله شده ام ولی
با تمام کوششی که میکنم هیچوقت نتوانستم
حضور خدا را رد زندگی خود احساس نمایم.»
رشد در ایمان به مسیح با
تجربه همراه وهمگام است. لحظه ای که ما مسیح را در زندگی خود پذیرا شویم حیات
جاودانی ازآن ماست. ما از قوانین و نردبان شریعت عبور نموده و وابستگی و پیوند خود
را با خدا در مسیح عیسا بدست آورده ایم. این مرحله از زندگی ما به نام تولد تازه
یافتن بوسیله روح الهی است. یکی از مجتهدین یهود در شب نزد عیسا آمد، و خواستار
این شد که او چگونه میتواند حیات جاودانی را پیدا کند. عیسا به او گفت «براستی و
بدرستی به تو میگویم، تا کسی از نو زاده نشود، نمیتواند پادشاهی خدا را ببیند.»
یوحنا 3 :3 مسیح همچنین میگوید هنگامیکه
کسی تولد تازه را یافت. او از محبت و فیض خدا مملو میشود.آی بانوان
مسلمان! مسیح عیسا دوست با وفا
و مهربان شماست. مسیح عیسا برای گناهان شما جان خود را بر روی صلیب نثار
نمود. خون او گناهان شما را پاک میکند.
ای بانوان مسلمان! خداوند میخواهد شما را با
محبت آسمانی خود احاطه نماید. وشما را گرامی بدارد. مسیح میگوید: « در زمان مطلوب
به تو گوش دادم ، و در روز نجات ترا کمک کردم.» گوش بدهید! این زمان، زمان مطلوب
است و امروز، روز نجات!» دوم ق. باب6 ایه 2 ای بانوان مسلمان! راز
ونیازی که در ذیل نوشته شده است. با تمام وجود خود آنرا از ته دل بخوانید، و آنرا
غذای روحانی خود بسازید. شما حتما حضور مسیح و محبت خدا را در وجود خود احساس
خواهید نمود.
ای پدر آسمانی ، من امروز
به حضور تو در نام عیسای مسیح آمده ام. من ایمان دارم که عیسای مسیح مرا محبت
مینماید. او شرم و درد صلیب را برای
گناهان من پذیرا شد. ای پدر آسمانی جلال بر نام تو باد. ای خدا! عیسای مسیح برای
من درد و رنج صلیب را پذیرفت. برای گناهان من او را برصلیب میخکوب کردند، او را تازیانه زدند. نیزه
به پهلوی او فرو کردند و خونش را برای گناهان من ریخت. ای خداوند من توبه میکنم و
بسوی مسیح بازگشت می نمایم. میخواهم که خون عیسا گناهان مرا پاک سازد. ای خدا، من
عیسا را به رهبری زندگی و نجات دهنده خود قبول مینمایم.
ای روح القدس، هم اکنون به
روح و جان من درآی، تا مَُهر الهی تو بر
زندگانی من زده شود. ای تسلی دهنده زندگانی و تعلیم دهنده و هدایت کننده من، سپاس
و تشکرات قلبیم را بپذیر، زیرا من نیز یکی از فرزندان تو هستم. آمین
هم اکنون که این راز و
نیاز را به درگاه خدا تقدیم نمودی، و خود را کاملا به او واگذار کردی. تشکرات قلبی
خود را برای نجات و سلامت روحانی که از سرنوشت جهنم بسوی ملکوت خداوندی، و از قید
قانون شریعت آزاد و بملکوت محبت مسیح که برای همگان است وارد شده ای. هم اکنون روح
القدس در تو ساکن است . هم اکنون نام تو در دفتر آسمانی نوشته شده است. هم اکنون اطمینان
به حیات جاودانی را در مسیح عیسا کسب نموده ای. لیکن ممکن است که زندگی حال تو در
خطر باشد هر چند قران در سوره 2 بقره آیه
256 بیان میکند «راه دین به اجبار نیست. راه هدایت و ضلالت برهمه کس روشن است.»
بسیاری از مجتهدین اسلامی عقیده براین است که این آیه با آیه های دیگری از قران نسخ شده است. در
صحیحه البخاری حدیث 52 :260 و 84 : 57 خوانده میشود که « اگر کسی اسلام را رد کند
اورا بکُشید. همچنین عبدالله بن مسعود گزارش میدهد که پیامبر الله میگوید. «جایز
نیست که کسی زندگی یک مسلمان را به پایان برساند و یا او را بکشد، مگر به سه علت.
1 - با یک فاحشه ازدواج کند 2 – یک قاتل کُشنده
باید کُشته شود. 3 – کسی که دین خود را ترک کند.(اسلام) و از جامعه اسلامی بیرون
رود. (حدیث باب 6 کتاب 016،4152 )
اگر شما فامیل خود را به هرعلتی
رها کنید، بیاد آورید که عیسای مسیح
میگوید «من هرگز شما را تنها نخواهم گذاشت و ترک نخواهم کرد.» عبرانیان 13
: 5 خداوند شما را نیرو و توانایی خواهد
بخشید. اشعیای پیامبردر باب 35 :4 میگوید:«به دلهای خائف بگویید، قوی شوید و
مترسید اینک خدای شما با شماست.» و اگر در یک کشور به شما جفا میرسانند به کشور
دیگر بروید. ایمان خود را نسبت به مسیح عیسا قوی نگه دارید. اگر به شما جفا
میرسانند کلیسای جماعت ربانی شما را هدایت مینماید و به شما کمک میکند و از شما
حمایت مینماید، وبه شما (از نظر روحانی و احساساتی) محبت مسیحائی تقدیم مینماید. خداوند ورود و
خروجت را محافظت فرماید.
تیو فلوس
Thanks for this article.
ReplyDeleteThis comment has been removed by the author.
ReplyDelete